Hemma…

12 Jan

Jaha ja, idag är jag hemma från jobbet. Gick hem igår på förmiddagen då jag kände mig lite hängig på nåt skumt sätt. Senare domnade det i vänsterarmen, lite otäck faktiskt. Efter samtal med sjukvårdsupplysningen skickade dom mig till jourcentralen, nåt nytt påhitt tror jag i stället för akuten, då det är lite känsligt med domningar i just vänsterarmen. Det är vanligt att vänsterarmen domnar vid till ex stroke eller olika hjärtproblem. Nu trodde jag ju inte att det var något så allvarligt för inget annat tydde på det men ändå. Jag åkte dit och fick exakt det råd jag hade väntat mig: Gå hem och vila och ta en alvedon om det gör ont!
Hon doktorn tog blodtryck, testade lite reflexer och lite annat för att utesluta att det var nåt centralt, dvs nåt som hade med skallen att göra och så var det bra med det. Hon trodde det var något muskulärt, inflammation el liknande. Det tror inte jag eftersom det är helt borta idag, skulle mer tro att det var nån nerv eller nåt som kommit i kläm. Ja ja….

Stannade hemma idag i alla fall, tänkte armen kunde få vila en dag. Vad gör man hemma en onsdag?? Har kastat ut alla julsaker, ätit, snusat, snusat, snusat och vilat lite. Mer då?? Nu väntar jag på att skidskyttet ska börja på tv…alltid nåt. Nej i morgon går jag till jobbet!!!
Satte mig och pillade lite med photoshop en stund, så här blev det:

 

 

 

 

 

 

 

Nä hörrni, annars tycker jag vi siktar på vår så snart som möjligt! Känns iofs inte som att det är riktigt aktuellt än på typ 3 mån, men tänk en stund på hur gott det är att vakna och kolla ut o se solen skina, slippa palta på sig massa kläder, slippa skrapa rutor osv.

Elfsborg då? Vad händer där? Lite väl tyst va? Verkar som många försvinner också och inte mig emot, alla namn som är borta eller på väg bort får gärna gå för mig MEN det vore på sin plats om man presenterade lite nya också va?!?

Nä nu är det dags för kött! Gillar kött! Säg det högt några ggr….kött kött kött! Ha ha, gott va?

Sköt om er!!

H

Ett svar to “Hemma…”

  1. Micke 12 januari 2011 den 18:17 #

    Skönt att det inte var något allvarligt med dig…
    btw..collaget blev fint..det enda irrande är de mystiska svarta prickarna som framträder mellan korten..optisk synvilla.
    Ha det gott
    Micke

Lämna en kommentar